CHILLEN op MAURITIUS!! - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu CHILLEN op MAURITIUS!! - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

CHILLEN op MAURITIUS!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

07 Augustus 2014 | Mauritius, Grand Baie

CHILLEN op MAURITIUS!!

Dag 27

Na de reisdag gisteren vannacht lekker geslapen en vroeg opgestaan om naar het beste ontbijt van deze reis te gaan. De Franse invloeden zijn goed te merken. De stokbroden zijn groter dan 1m en zie je overal op straat. Ook de croissantjes zie je overal en smaken heel goed. Het is het juiste voedsel waar je deze dag mee beginnen moet!!

Daarna gelijk de auto ingegaan en het eiland gaan verkennen. Vandaag het ik het noordelijk deel van het eiland gedaan. Ik zal op de teller dat ik er alweer meer dan 500km op heb staan. Hij rijd goed. Ook als je soms even off-road moet!!

Het uitzicht is prachtig, verschillende kleuren blauw van de zee wisselen elkaar af. In de middag had ik even een buitje. Ze zeggen dat er ‘hier en daar’ een bui kan vallen. Maar overwegend is het lekker zonnig met 25 graden!! Dat is genieten…..

De Nederlandse invloeden zie je voornamelijk bij het fort van Frederik Henderik. Het is al vrij vervallen, maar goed…het blijft interessant om te zien wat de Nederlanders vroeger allemaal hebben gedaan. Zij zijn op veel plaatsen over de wereld gegaan en hebben sporen achtergelaten. Sporen waar we nu anno 2014 nog steeds over praten. We moeten ze goed in stand houden!!

Op het eind van de middag even naar een grote shoppingmall gegaan. Daarna nog wat in de zon gezeten. Lekker relaxt de dag om gekregen.

Groeten vanuit Grand Baie!!
Sjuul Stappers op MAURITIUS!!