WHALE WATCHING HERMANUS!!! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu WHALE WATCHING HERMANUS!!! - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

WHALE WATCHING HERMANUS!!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

04 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Hermanus

WHALE WATCHING HERMANUS!!!

Dag 24

Het is maandag 04 augustus 2014!! Een dag om nooit te vergeten!!

Vanochtend ben ik om 7.00 uur bij het Hotel in Kaapstad met de BazBus weg gegaan. Op naar Hermanus! Bij de lodge kwam ik op 11.00 uur aan en ben direct te voet naar de kust gegaan. Daar was het met een lekker zonnetje genieten!! Genieten van het uitzicht. In een keer stroomde de terrassen leeg. 3 WALVISSEN waren gespot bij de kustlijn. Ik ging er ook heen en het was BINGO!!

Ik heb de walvissen gedurende een heel uur langs de kustlijn gevolgd. Het was echt fijn om samen met de walvissen te zijn. Ze gingen niet zo snel. Ik kon ze over het rotsachtige parcour goed bijhouden.

Om 14.00 uur begon de boottocht van 2 uur. We hebben echt veel walvissen gezien, wel meer dan 20 walvissen. Het zijn enorm grote beesten van wel 18m lang. Ook waren er 2 die dicht bij de boot zwommen. Daar heb ik een mooi filmpje van kunnen maken. Walvissen blijven lang onder water en houden er geen rekening mee dat baterijen van camera’s leeg kunnen raken. Gelukkig had ik een 2e camera bij de hand en kon ik het een en ander goed vastleggen.

Om 16.15 uur begon ik terug te lopen naar de lodge. Een donkere wolk naderde Hermanus. Er wielen bakken uit de hemel. De eerste (en hopelijk laatste) regen van de reis. Mij kan het niets meer geven. Ik heb de walvissen met een lekker zonnetje kunnen zien. Als het mee zit, kan het morgen ook nog misschien??

Ik ga nu lekker in het dorp wat eten.

HET WAS EEN FANTASTISCHE DAG!!!

IEDEREEN DIE ZUID AFRIKA BEZOEKT, WEET VANAF NU DAT HIJ HERMANUS BEZOEKEN MOET!!

Echt een leuke dag!!

Groeten van de beste walvisspotplaats TER WERELD!!
HERMANUS!!

Sjuul Stappers

  • 04 Augustus 2014 - 22:32

    MNientje:

    Dat lijkt mij inderdaad een geweldige ervaring om zo dicht bij de walvissen te zijn. Eeen lekker fris buitke is ook niet mis, dat hebben we hier meerdere malen per week.
    Geniet nog van de mooie dagen die nog komen voordat je het in de gaten hebt is het voorbij. Fijne dagen nog en woensdag goede vlucht naar Mauritsius

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjuul

32 daagse reis naar Zuidelijk Afrika en Mauritius!!

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 25319

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

I LOVE AFRIKA!!

Landen bezocht: