KAAPSTAD!! Een prachtige stad!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu KAAPSTAD!! Een prachtige stad!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

KAAPSTAD!! Een prachtige stad!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

03 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

KAAPSTAD!! Een prachtige stad!!

Dag 23

Vandaag was ik met de Hop-on Hop-off bus de hele dag onder de pannen. Ik heb de Highlights weer allemaal gezien. Het was weer mooi om door de stad te rijden en te genieten van de mensen. Het is heel apart om de vele culturen naast elkaar te zien.

Veel steden heb ik de afgelopen jaren al gezien. Kaapstad komt zeker in de TOP 10 van steden die ik ooit heb bezocht:
1. Willenstad (Curaçao)
2. Vancouver (Canada)
3. Kaapstad (Zuid Afrika)
4. Hong Kong (Hong Kong)
5. New York (USA)
6. Tokio (Japan)
7. Rio de Janeiro (Brazilië)
8. Seoul (Zuid Korea)
9. Tapei (Taiwan)
10. Kyoto (Japan)

NELSON MANDELA
Dit is de held van Zuid Afrika. Overal zie je hem en wordt er over hem gesproken. Vanmiddag zag ik weer een grote foto/schilderij van hem afgebeeld in het zwart wit. Dat schilderij was zo sprekend!! Mooi om te zien dat de mensen zo naast elkaar kunnen leven, al gaat het nog niet overal 100% goed!!

Mooie uitspraak:
“De grootste roem in het leven ligt niet in nooit vallen, maar in telkens weer opstaan.”
“Het gaat niet om het succes, maar op de manier waarop je het succes bereikt. Niet het wat, maar het hoe vormt de mens en maakt je innerlijk rijker en verstandelijk wijzer. Want aan elk behaald succes gaat een proces vooraf van vallen en opstaan. Soms moet je daarvoor diep door het stof of een omweg nemen, maar uiteindelijk vormt dat je meer dan een geplaveide weg zonder obstakels. Van fouten leer je en word je een beter en wijzer mens. Daarmee kan je ook de volgende heuvel beklimmen. En die wijsheid kan je delen en doorgeven tot inspiratie van je eigen omgeving.”

In de middag ben ik nog even door het Waterfront gelopen en op het eind van de dag heb ik op de greenmarket nog een souvenir willen kopen. Het werd een giraffe. Ik had eerst een kleine maar de prijs van te hoog. Toen kreeg ik voor dat geld een grotere giraffe en heb ik de deal gedaan. Nu heb ik mijn koffer uitgepakt en blijkt dat hij er niet helemaal in kan gaan!!!! BALEN!! Ik heb nu een stuk van de pootjes moeten afhalen. Een beetje lijm en alles is weer fijn!!

LAATSTE DAG KAAPSTAD!!
Dit was het alweer. Kaapstad zie ik na morgen niet meer. Morgen ga ik om 7.00 uur bij het hotel weg om naar Hermanus te gaan. Ik ben benieuwd wat ik daar kan gaan zien??? Dolfijnen, Robben of ook Walvissen misschien. Ik hoop allemaal.

Jullie lezen het vanzelf in het volgende verhaal!!
Tot snel!!

De laatste groeten uit Kaapstad!!
Sjuul Stappers

  • 04 Augustus 2014 - 22:35

    Mientje:

    mooie uitspraak die veel waarheid bevat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjuul

32 daagse reis naar Zuidelijk Afrika en Mauritius!!

Actief sinds 03 Aug. 2014
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 25305

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

I LOVE AFRIKA!!

Landen bezocht: